Music

"When a Fire Starts to Burn" (Freestyle) - Vic Mensa [SoundCloud Audio & Lyrics]

Patrick Lyons

by Patrick Lyons

Published February 11, 2014

Up-and-coming Chicago MC Vic Mensa just finished a string of U.S. tour dates with Disclosure earlier this month, and now he's celebrated his newfound camaraderie with the U.K. duo by freestyling over their song "When a Fire Starts to Burn." Listen to the track, which opens with a clip from The Chappelle Show, above.

The song's peppy dance beat is a quite a bit faster than most hip-hop tracks, but Mensa does a nimble job of navigating the tempo with a stellar verse. In it, he shouts out Ke$ha, Azealia Banks, Ari Gold, Rockie Fresh, DJ Kaytranada, and of course, Disclosure. Though the verse is reference-heavy, the best one comes afterward, when he ad-libs, "Yeah nigga, very rare shit man, Charizard holographic, Pokémon type shit," locating himself as a '90s baby (he was born in '93). The artwork for this freestyle could also be deemed a nod to the '90s, as the Flamin' Hot Cheetos bag it apes first appeared on shelves in '92.

Revisit Mensa's "Orange Soda" video, and check out our review of his recent show with Disclosure in NYC.

Vic Mensa "When a Fire Starts to Burn" (Freestyle) lyrics:

[Intro]
Who's the five best rappers of all time?
Think about it
Dylan, Dylan, Dylan, Dylan and Dylan
Because I spit hot fire

When a fire starts to burn, right, and it starts to spread
She gonna bring that attitude home
Don't wanna do nothing, with their life(x2)

Uh, Vic shotta, cool damn, me shit hotter
Don dada, me dog like Ruff Ryder
Were you from in the jungle with piranhas?
Cement corner cut her and a super lover, uh
Cut your whole teeth like Kesha
Paper boy, extra extra, read all about it
Press the Mac 10 on the dresser
Plus I'm Sam and I'm coming to get ya, uh
Shawty too hot, don't touch her
Break a nut, youse a buster
Friday night, Chris Tucker
Melt ice cube, now I gotta wet ya
We live in police state, police'll arrest ya
Me jam with the DJ, he keep the pressure
We live in police state, police'll arrest ya
First they gotta catch ya
And I run the thing, one two
I got banks though like Azealia carrier six shot
Like, like malaria, laughing to the bank, hilarious
And I'm on the road with you-know-who
In Miami Beach with the 2 Live Crew
On Disclosure beats, it's a duo crew, uh
Collect dough in various areas
All around the world, all around the world, uh
Where you been? All around the world, uh
Got a couple numbers from a lot of girls, uh
Where she from? She didn't even say
Probably on an island, probably something exotic
Life a definition of the body
On a expedition on every boat
My teeth done catch me in traffic
15 hoes in van, that's average
Take me to the [?], she think she lavish
Bitch, you ain't got no passes
To [?] get you access
Uh, me and Kaytranada out in Montreal, in Monte Carlo
Wherever I go I'm entourage like Ari Gold, I'm sorry, ho
I don't want your cardio
Deals on the table like Black jack, uh
I ain't 21, gotta show [?], uh
Hit the lights, ho, yeah, clap that, uh
Put your back straight, standing ovation, uh
And I'm on tour all the way in Europe
[?]on probation
Got shit on my suitcase, I should've bought a suit cause
Uh, I be catching cases
Me and Rockie Fresh rocking Bape shit, uh
And I'm in the booth on a late shift, uh
And I'm in the Earl with a new pair, uh
Looking stupid fly over here
Balling like Pippen, it's just a hobby
Needless to say though, I be going Scotty
2014, I'm shitting on everybody, uh
Bitch, I'm about to shit on everybody, uh
Down on my luck, that's coming soon, uh
Feel that, nigga, that's coming soon, uh
Grab the good shit, that's coming soon
Wait there, nigga, that's coming soon, uh
Tell 'em it's the SAVEMONEY summer, June
Fuckboys, they don't know what to do
Hold on, let me, let me get it from the top

[Ad-libs]

vic-mensa-when-a-fire-starts-to-burn-disclosure-freestyle-single-artwork

Source: Vic Mensa Official SoundCloud Page

0
147
artists
Disclosure Vic Mensa
genres
Dance-Electronic Electronic Hip Hop Mid-West Rap Underground Hip Hop
сomments
Send Feedback

Hand-Picked Music for Your Taste

Follow artists, discover new music, and personalize your music experience.
JOIN US
Registration and login will only work if you allow cookies. Please check your settings and try again.

OK
Web Analytics